Els arguments a favor de vertebrar una estratègia digital de centre sòlida són nombrosos atès que les tecnologies digitals ofereixen:
La possibilitat de seguir la formació malgrat no estar present a l’aula. Això pot afavorir en gran mesura a la flexibilització horària de l’aprenentatge i facilitar la conciliació laboral i escolar, cosa que prevé l’abandonament (un dels grans reptes del nostre centre).
L’autoavaluació dels aprenentatges per mitjà d’activitats autocorrectives que, al mateix temps, n’agilitzen el procés i estalvien temps al professorat.
Una comunicació organitzada alumne-alumne, alumne-grup, professor-grup i/o professor-alumne, independentment del temps i l’espai.
Entorns més motivadors (especialment quan integren continguts audiovisuals) que afavoreixen que l’alumnat mantingui l’atenció més fàcilment, així doncs poden afavorir un aprenentatge de més qualitat.
Més possibilitats per adaptar-se a alumnes amb necessitats diverses (ritmes d’aprenentatge, intel·ligències múltiples, discapacitats, etc.)
L’alfabetització digital de l’alumnat, que els serà necessària tant en l’àmbit laboral (alumnat en edat activa) com en l’àmbit quotidià (tot l’alumnat).
Fomenten l’autonomia i l’autoaprenentatge, que són eines cada cop més necessàries per afrontar els progressos i innovacions constants del món en què vivim.
L’accés a un volum extraordinari d’informació i possibilitats diverses de coneixement i aprenentatge, que el poden fer més ric.
La possibilitat d’organitzar i localitzar la informació i els materials d’aprenentatge d’una manera més àgil i pràctica.
La possibilitat d’accés a la informació i als materials d’aprenentatge sense haver de necessitar paper, cosa que afavoreix la sostenibilitat mediambiental.